marți, octombrie 27, 2009

Bonsoar

mda, deci, am ajuns la Limoges. Iaca-ma ca-s aici. Ieri eram la Cluj si plingeam la aeroport, azi in '"studioul" de la Residence Champagne, rue du Pont st Martial, 88. Am facut 2200 de km. Au trecut fix 24 de ore de cind am decolat. Hai sa va zic una tare: dupa ce ca ma indopasem cu calmante, si intaritoare si parcursesem in cap toate seria"dezastre in aer", in asteptarea autobuzului de avion se aseaza linga mine un, un, ia ghiciti, un arab! Singur, fara bagaje! N-am mai avut nicio reactie. Era singurul lucru la care Nu ma gindisem!Ha, ha.
Am ajuns la Paris. Zbor perfect, nu, chiar nu ma dau mare acum, va dati seama la cit de hiperexcitata eram, nu s-a gasit mai mult de 5 secunde de zgiltiituri care sa ma faca sa tip. Lume civilizata, doar vreo 2 toparlani si o familie de conationali. Supriza, la Beauvais, douane! credeam ca sintem in UE. Ma rog, o formalitate. Ajungem la Porte Maillot. Zeci de taxiuri, dupa 5 incercari vrea unul sa ma duca. Prea aproape.
Hotelul, infect. Nu stiu cum dau aia doua stele unei darapanaturi, efectiv. Mirosea a igrasie si a mizerie, putea. Evident, un arab. Vreau sa-mi iau o cola de la aparat. Zice, incercati pe buton sa vedem daca nu e blocat. Nu e. Bag 2 euro. Nu merge. Urc la etajul 5. Ce scari in colimacon, ce lift de 1 m pe 1m! Camera avea cred 4 metri in care si o buda si un dus de jucarie. Caloriferul curge, zgomot de ploaie de primavara.
Ies sa-mi cumpar ceva. Bulevardul frumos, ca toate bulevardele pariziene. Trecusem de altfel pe Haussman, frumos, splendide apartamente de lux, lasate fara perdele la ochii trecatorilor. Lux pe sus,jos pe trotuar, acelasi Paris al mirosurilor amestecate- goz, arab, goz, negru, goz, homalau, goz, om beat...preturi incredibil de mari, fata de Romania. (si la Limoges e la fel)
Si totusi de dimineata, pe un soare cu dinti, Parisul de deschide din nou privirilor mele. E acolo, ii simti puterea. Simt si eu, tot din fuga taxiului ( 20 de euro pina la Gare d'Austerliz): cite as face, daca as sta aici. Da.
Revin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu