joi, octombrie 29, 2009

Bagheta

Nu stiam ce-mi lipseste in orasul asta, Limoges, pe care nu pot sa-l indentific, inca. Nu e francez, e, poate, mai mult saxon decit franco, in fine, mai vad eu.
Da am regasit azi, dupa ore de chin, elementul: bagheta
Acuma n-o sa va fac capul calendar despre ea. Da, e un bun national, cum e la noi, doina, par exemple. Oricum, francezii faceau inca din secolul XIV 30 de feluri de piine, dintre care "pain rate", cu accent aigu, adica piine din care au mincat deja sobolanii, urmeaza saracii.
Tot nivelul a facut ca acesta piine- de fapt e une pate brisee, fara oua- sa se alungeasca:)
Se spune ca e piinea soldatilor lui Napoleon- saracul, multe i se pun in spate-careo scoteau astfel, mai repede, la nevoie, din pantaloni. Recunosc tenta erotica, dar bagheta n-ar fi bagheta daca nu ne-am gindi la asta! C'est francais, ca, tout est dans les pantalons!
Apoi vin cliseele cu parizianul cu basca, tigara in coltul gurii si bagheta sub brat,
bagheta magica...
dar, uite ca, in ziua de gratie de azi, am regasit-o, in singurul magazin de pe strada, bureau/tabac si...bagheta

2 comentarii:

  1. La noi, era mesteru' cu basca, tigara Carpati fara, in coltul gurii, franzela sub brat,si hartia (ambalaj) cu...Parizeru'...
    Dar de unde-i
    Parizeru'...Parizeru'...Cat mai costa Parizeru ???
    Urmatoarea tema :
    De unde vine PARIZERU' ?
    Oare de la "PARIZ" ?
    Alo Coralia...m-auzi,ti-ai facut temele ?

    RăspundețiȘtergere
  2. naaah! de-aici nu se aude bine. asta ca sa nu zic ca m-am saturat de teme. uite, vezi, de-aia m-am facut profesoara, sa le dau eu altilor de facut teme de casa. cum ar fi mamei, sotului, fratelui, ca doar nu studentilor. astia de azi nu mai fac de multa vreme teme. ufff! cred c-am imbatranit, tot mai des imi vine sa zic "pe vremea mea..."

    RăspundețiȘtergere