joi, mai 20, 2010

Penibil

Pentru mine este clar: Pd-ul practica demagogia de cea mai joasa speta. Nici macar pe vremea lui Ceausescu nu era asa, atunci se folosea o retorica ideologica goala, care nu se lipea de realitate. Tin minte sedintele de catedra din Facultate: venea sefa organizatiei, citea de pe o foaie, nimeni nu asculta, activitatea era bifata, punct. Nici macar activistii nu credeau in ceea ce spuneau, poate doar Ceausescu sa mai fi crezut, in deliru-i paranoic.
Dar ce am invatat de fapt atunci? Am invatat sa fim duplicitari, sa mintim frumos cu zimbetul pe buze. Asta e lectia pe care ne-o preda UTC-istul de frunte Boc alaturi de ofiterul de securitate Basescu. Pentru mine nu exista nicio indoiala ca asta au fost si sint, amindoi. Niste demagogi ordinari. Exemplu: de ce nu au luat aceste masuri in 2009? Stiti raspunsul. Ieri, in timp ce protestatarii dansau pinguinul ei votau legea lustratiei si pe cea a educatiei. Lustratia de tot risul, care nu-l va afecta pe Basescu. Deci cum e asta, o lege care se aplica partial, doar pentru unii? Ce explicatii vor mai inventa Sever Voinescu si Lazaroiu, doi lingai scirbavnici, mi-ar fi sila sa am un astfel de barbat in preajma! Sau legea educatiei, facuta la troc cu UDMR-ul? Unde s-a mai vazut asa ceva in Europa asta mare, ca intr-o stat national nu multinational !!! aloooo, Voinescu!!! sa se predea istoria acelei tari in alta limba!!!???
UDMR-ul isi bate joc de ei, se vede clar pe fetele cu rictus ironic ale unor Ekstein sau Frunda.
De citeva zile ma tot intreb ce se intimpla in tara asta. La Revolutie am crezut ca ne-am mintuit de vorbele goale pentru totdeauna. M-am inselat. Masca ni s-a lipit de chip, asta ni s-a intimplat noua. Unde am gresit? In 90 ar fi trebuit sa facem o pauza, sa ne linistim, sa ne cautam identitatea. In istoria adevarata, in fiinta noastra, cu bune si rele. Sa ne acceptam asa cum sintem, ca nu sintem prea seriosi, ca ne place sa faem bancuri de cele mai multe ori foarte reusite, ca sintem sclipitori dar lasam totul pe ultimul minut, etc. Dar noi ce am facut? Am fugit spre o alta minciuna, imbracata de data asta in paiete sclipitoare.
Cum  a putut ajunge un analfabet presedintele Romaniei?
Astept raspunsuri.
PS. Nu ma refer la Ceausescu.

6 comentarii:

  1. Corina, stii foarte bine ca vina a tot ceea ce se intampla nu-i numai a guvernantilor! Suntem un neam de puturosi si de mizerabili atat la propriu cat si la figurat (fireste, sunt si exceptii). S-au invatat sa intinda mana! Acum ceva timp m-am trezit cu un cersator la usa, barbatoi in toata regula, caruia i-am propus contra unei sume de bani, sa-mi scuture covoarele. Normal c-a refuzat! parca l-am injurat de mama. Tocmai am venit din Austria, o tara in care 80% din oameni fac parte din patura de mijloc, ceilalti 20% sunt bogati. Acolo nu exista saracie, toti muncesc pe rupte de dimineata pana seara. La orele 21.00 nu mai vezi lumini aprinse, sunt obositi si se culca pentru ca maine incepe o noua zi de munca. La noi, pe la ora aia crashmele sunt pline, viata tata! Sa curga bautura! pentru asta se gasesc bani, al naibii! Ideea e ca guvernantii sunt si ei tot romani si deci hoti si pusi pe capatuiala. Toti odata ajunsi la ciolan, nu se mai opresc. Fara exceptie! De aici pleaca totul! Iar "cinstitii" care tot leorbaie si injura sistemul (din care fac si ei parte)ar fi bine sa vina si cu solutii... Ca o paranteza, nu pot sa-l uit pe Geoana care le promitea celor de peste hotare ca le da cate 50.ooo de oiro de caciula sa se intoarca in tara! ha! ha!
    Asa ca, draga Corina, nu te mai enerva, in tara asta nu va fi bine nici de'acu intr'o suta de ani!!

    RăspundețiȘtergere
  2. da-i naibii pe austrieci ca ei l-au inventat pe Hitler si nazismul!
    m-am saturat sa ma compar cu altii. Astia sintem noi si pentru noi trebuie sa facem ceva!
    si, a propos, ce ma distreaza astia care se autonumesc corporatisti! pai mamica lor si bunicii unde dracu au lucrat, nu la Statul ala care a fost Romania toata 50 de ani!? mie astia care, daca lucreaza pe 2 nasturi la un patron si care s-au indatorat pe viata pentru o masina, isi dau aere de privati! mi se par mai penibili decit bugetarii!

    RăspundețiȘtergere
  3. Corino, asa-i! Ai dreptate! Cunosc si eu nenumarate cazuri! Alti nefericiti!
    Da, adevarat, Hitler la origini e austriac, dar tu ai fost si'n alte tari si stii bine ca se poate trai si altfel...in fine, nu tre' sa ne preocupe capra vecinului, da' inevitabil mai faci comparatii, altfel n-am deosebi raul de bine :)

    RăspundețiȘtergere
  4. mai, om fi noi asa si pe dincolo da nu-i permit unui presedinte sa ne imparta in grasi si slabi, privati si bugetari, etc.
    Lustratu naibii sa-l duca. Sper sa aiba un sfirsit la fel de placut ca Ceausescu!

    RăspundețiȘtergere
  5. :)))) Da, da! iote Ceuasescu dac'o murit ce bine'o ducem! :))) Nu scapam noi asa usor, fir'ar mama al naibii!

    RăspundețiȘtergere
  6. Corina, da-i naibii de chiori si de boci si de tot! Spune-mi mai bine daca are unde dormi sotul tau cand vine la Iasi! Poate ar fi bine sa-mi dai pe mail un numar de telefon sa detaliem! pup!

    RăspundețiȘtergere