vineri, noiembrie 13, 2009

Hai la castane...


insolita prezentare, nu?

neplacut e doar afisul cu Carmina Burana, mi-a dat un deja vu al afiselor de spectacol din ultimul sfert de secol din Cluj Napoca.

Ce voi face miine:

-voi spala la laverie automatique din camera de linga mine. Emotii, daca nu intra monezile, daca nu pot deschide capacul- sint doua masinarii vechi si urite. E si uscator, in total consta vreo 5 euro dar nu am inteles daca e si cu detergent automat, preventiv am cumparat un pachetel

- ma voi plimba prin oras, pe doua strazi e brocante, adica oser, sa vedem. Limoges, orasul artei focului, adica a portelanului si emailului, are o oferta destul de plictisitoare in acest sens. Exista citeva buticuri cu preturi exorbitante dar oferta ( de cadouri), ce ma interesa pe mine, e slaba. Doar n-o sa cumperi cuiva 1 cana sau 1 farfurie. Nicio balerina, pescar beat, etc. Slab, foarte slab.

Exista un muzeu al portelanului precum si unul al emailului, le-am lasat pe luni si marti, ca sa nu innebunesc de tot.

Dar deja am trecut in partea a doua a sederii, ma simt un pic mai bine desi am facut un fel de infectie la ochi, sau conjunctivita, am fost la farmacie, adorabila conversatia cu farmacistul care mi-a vindut la 14 euro un fel de fiole cu apa si aspirina, plus o paumade, adica un unguent pe baza de mercur. Deocamdata nu ma ajuta, poate e si din cauza statului la ecran si al cititului mult prea intens :)

Farmacistul ( care in Franta are competente asemanatoare cu ale medicului) mi s-a uitat in ochi, a zis ca am orgelet si mi-a recomandat ce am zis. Pe urma mi-a oferit o bomboana, probabil ca aratam tare speriata. Chiar eram, in mintea mea derulasem tot, orgelet intern, vase de singe puternic irigate, relatie directa cu creierul, gata, infectie cerebrala, agonie si moarte la Limoges.

Dar el mi-a dat o bomboana pe care am refuzat-o, pe motiv ca tocmai m-am spalat pe dinti. Adevarul e ca mi-am luat un kit de albire a dintilor, care consta intr-o proteza oribila pe care pui niste bureti imbibati in peroxid, din ala cu care te faci blonda, ca Udrea, stai douazeci de minute cu ea in gura incercind sa nu vomezi, si in 7 zile, you have an american smile! Prima data am stat doar 10, apoi 15, azi douazeci dar dupa aceea am salivat ca un ciine ( sau o fi un simptom al bolii cerebrale???)si am scuipat de 60 de ori pe ora.

Asa ca l-am refuzat, dar fiindca nu m-a inteles de ce l-am refuzat, i-am zis ca la mine e o strategie, ma spal pe dinti ca sa nu maninc dulciuri- doar nu era sa-i spun adevarul, ca salivez la el pe tejghea- si a parut foarte incintat de idee. Prinsa si eu, i-am dat si poanta elasticului: atunci cind vrei sa opresti un impuls negativ, te ciupesti cu un elastic pus la incheietura. Stiam asta de la niste englezi care voiau sa se lase de baut. El mi-a zis ca vrea sa se lase de mincat iaurturi, isi cumpara in fiecare seara, n feluri si efectiv nu se mai poate orpi din mincat.

Cu multa seriozitate i-am spus: mais il faut pincer fort! Tragi tare, nene, de elastic, altfel nu merge.

L-am cucerit. A zis sa revin peste o saptamina, sa vada daca mi-a trecut la ochi si eu sa vad ce efecte are cura. La drept vorbind nu prea avea nevoie de ea, era relativ slabut, mic si chel da suferea de ce sufera toti aici: bulimia de stres, vorba colegului Gyuri Pascu si care se manifesta vad in n forme ( vreau sa va zic ca avea o punga uriasa cu bomboane in mina)

Nici nu ma mir ca merge asa bine comertul, iar de cind am venit eu, probabil muult mai bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu