luni, noiembrie 09, 2009

Limoges, lundi 9 novembre 2009

va trimit citeva fotografii din centru, unde am pierdut citeva zeci de minute in asteptarea deschiderii librariei Page et Plume, librarie independenta ( probabil asta inseamna privata) si minunata! Simbata am avut o conversatie extrem de placuta cu un librar- look sympa, yeux bleus-despre romane politiste. Au o adevarata colectie, de la Simenon la Maurice Attia, trecind prin toata literatura de gen americana, engleza, suedeza, rusa!, in traducere, bineinteles. Am cumparat Maurice Attia, Paris Blues, 2009, si ma voi duce simbata la autografe, pentru ca este prezentare de carte. O carte, in jur de 20 de euro- memoriile lui Chirac, vol.1, de ex.,sau eseu sau orice, un polar 7,5 pina la 12, cu coperti.
va redau conversatia:
"je peux vous aider, madame?"
"je suis un peu perdue, je cherche des policiers, mais il y en a tant..."
"c'est dans quel genre?"
"du triller et...tres recent"( e interesant ca ma priveste drept in ochi, insistind, profesional)
"voila, vous y etes deja" si zimbeste, pentru ca ma plasasem instinctiv in fata raftului cu noutati.
"Ah, j'etais deja bien placee" zic
ma uit si vad o carte pe care deja o cumparasem, RJ Elleroy "Seul le silence". Extraordinara, am citit-o a bout du souffle cum se spune. Dar o cumparasem pentru ca pe ea, si asta e un obicei la Pages et plume, era prins un post-it galben, citeva cuvinte care te indemnau sa o citesti, scris grabit dar in ton vesel, gen, cititi-o "va va lasa masca". Asa ca am luat-o. Pe urma:
"c'est vous qui avez ecrit l'apostille?"
"oui, c'est moi"
"eh bon, c'etait bien ecrit..." Ride amuzat.
"mais vous voulez peut etre essayer un francais?"
Ezit, nu vreau sa-l jignesc dar nu, nu vreau sa incerc un francez. Rezist tentatiei sa-i spun ca"les francais ca ne m'interesse pas". Si spun
"c'est vrai, je sens un peu la traductiondans ces americains, bien qu'ils soient les plus forts, mais si c'est vous qui me le recomandiez"( inutil sa va spun ce rapida trecere in cap a gramaticii am facut la pronuntarea acestei fraze)
ei asa l-am cumparat pe Attia.
sper sa merite

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu