joi, martie 31, 2011

Cu ochii in 4

O emisiune excelenta, aseara, pe TVR, Cu ochii in patru, despre averea bisericii.
Nu credeam ca o sa mai vad vreodata in Romania o astfel de dezbatere, punctuala, serioasa, dificila. Nota 10 producatorilor. Mi s-a parut mie ca in TVR s-a schimbat ceva si ca au aparut multi tineri interesanti si destepti. Si aseara nu am avut ce reprosa, cadrul, imaginile si mai ales atitudinea moderatorului si a invitatilor a fost ireprosabila. Nu discut subiectul pentru ca pentru mine e clar, biserica nu are de ce sa fie scutita de taxe si impozite intr-un stat laic. Imensa-i avere e in contradictie totala cu saracia populatiei si direct proportionala cu prostia ei: din moaste si aruncari in apa inghetata, din prohoduri si dansuri a la isaia se nasc burti de preoti si fete rubiconde precum cea a preainaltului tocmai inscaunat la Cluj.
Nu cred in biserica. Popii pot avea har, cunosc eu unul in Brasov si ii admir puterea de a se transforma din mesean care da pe git un pic mai multe paharute cu tuica intr-un orator excelent, un actor care stie sa te implice in ritualurile respective: la nunta, botez sau inmormintare am simtit ca fac parte din acel spectacol, ca joc si eu in el si de aceea il apreciez pe preotul Cioaca.
dar de aici la obedienta totala, la furt, la nerespectarea legilor statului, e o cale lunga...
bravo TVR, ma bucur ca ai renascut!

10 comentarii:

  1. O emisiune care intereseaza pe foarte multi romani.In biblie scrie ca :"Asa cum pomul bun se cunoaste dupa roade si credinta adevarata se va cunoaste dupa roade"Matei cap7 verset 15,20.
    FELICITARI realizatorilor emisiunii CU OCHII IN 4 si asteptam cat mai multe pe aceasta tema.

    RăspundețiȘtergere
  2. si eu spun la fel: cele bune sa se adune, cele rele sa se spele!))

    RăspundețiȘtergere
  3. Emisiunea nu a fost facuta sa prezinte un punct de vedere neutru - ceva ce deja a devenit tipic pentru stirile romanesti - iar cazurile dezvoltate acolo sunt cele mai putin relevante "evah"... Or, bagi cultele in discutie si vorbesti doar de ortodoxie, or zici de averea bisericii care ar trebui impozitata TOATA... nu a fost o emisiune facuta bine, muzica cel putin era mai proasta ca o iahnie mucigaita, iar montajul - tipic TVR.

    Realizatorul = canci, o ideea mult prea veche si prea standardizata. Vreau sa vad urmatoarea emisiune de la ochii in 3,02(3) cum poate sa prezinte, de expemplu, felul in care biserica se implica in prevenirea abandonului scolar, si statul nu...

    RăspundețiȘtergere
  4. bineinteles ca orice cult ar trebui impozitat; nu putem sta drepti sau ma rog, in genunchi, doar pentru ca unul in fata noastra se face ca ia legatura cu divinitatea!
    m-am gindit la Phil Collins si clipul lui, de mare actualitate la noi.problema e simpla: se da o ordonanta de urgenta, se impoziteaza.
    pe de alta parte, sursele si resursele fanatismului religios,de orice fel, ei da, aici e o discutie...

    RăspundețiȘtergere
  5. http://www.youtube.com/watch?v=Ja0Hs7Ryth0

    RăspundețiȘtergere
  6. Cristina Tilica19 mai 2011 la 18:08

    Multumim din suflet pentru aprecierea muncii noastre. Reportajul despre averea bisericii a fost realizat de colegul meu Daniel Georgescu. va rugam sa ne scrieti daca aveti propuneri de subiecte ample sau interesante. Multumesc, Cristina Tilica - unul din producatorii emisiunii

    RăspundețiȘtergere
  7. Ideia-i buna !
    Este una din multele brobleme care nu le rezolva nimeni !Biserica este un ("Stat-in Stat").Dar activitate-a primariilor cin-o urmareste ???
    Pe timpul (Dictature-i )era urmarita activitatea economica al fiecarui intreprindere (la sainge ) acuma cine-i mai controleaza ??

    RăspundețiȘtergere
  8. moderatorul nu a fost impartial...tinea cu ateii. In ceea ce priveste modernizarea Romaniei de care vorbea Cernea, primul om modern a fost Iuda...a iubit banii mai mult decat Adevarul. Cat despre democratie si obiectivitate, in cazul omului acestea nu exista fiindca nu este robot sau calculator ci persoana cu emotii si sentimente. Ce spune Mantuitorul in Biblie:"cine nu este cu Mine este impotriva Mea si cine nu aduna cu Mine, risipeste". Demonocratia este cu totul altceva.

    RăspundețiȘtergere
  9. FELICITARI pentru acest reportaj ...trebuie sa platim toti taxele la stat.

    RăspundețiȘtergere
  10. După căsătorie, viața mea a fost atât de grea, încât soțul meu a început să urmărească alte femei pentru că nu i-am dat un copil după ce am așteptat câțiva ani. Mi-am văzut căsnicia dispărând. Am făcut tot posibilul pentru a schimba situația, dar nimic nu a funcționat până l-am întâlnit pe Dr. DAWN, un vindecător spiritual. Dr DAWN mi-a salvat viața și căsnicia. acum am 3 copii. Sunt recunoscător Dr. DAWN și de aceea îmi las mărturia oricărei persoane care suferă de probleme conjugale și de fertilitate. E-mail de contact: dawnacuna314@gmail.com
    Whatsapp:+2349046229159dawnacuna314@gmail.com

    RăspundețiȘtergere